Çok mu güzel hareketler bunlar?

18 Mayıs 2009

Çok mu güzel hareketler bunlar?"Çok güzel hareketler bunlar" adlı programda Yılmaz Erdoğan gururla diyor ki, tiyatrosuna katılmak isteyenlerin yani iş başvurusu yapanların sayısı bilmem kaç bin olmuş. Olur tabi! Yıllardır çoluk çocuğu oyunculuğa, şarkıcılığa, mankenliğe, topçuluğa, showmanliğe, standupçılığa özendiriyorsunuz.

Allah aşkına, bu ülkede kim berber, kasap, tornacı, tamirci, marangoz, çiftçi, temizlikçi, terzi veya manav olacak? Herkes kısa yoldan köşeyi dönme peşinde.
"Çırak alınacak" yazan dükkanlara neden kimse uğramıyor acaba? Sonra da işsizlik var diye ağlarlar. Millet iş beğenmiyor çünkü siz demişsiniz ki; "sakın bu işleri yapmayın! şarkıcı olun, türkücü olun, topçu olun, kısa yoldan köşeyi dönmeye bakın, olmadı yarışmalara katılın, at yarışı oynayın, bahis oynayın, piyango bileti alın, kumar oynayın daha da olmazsa mafyacılık oynayın!."

Benim bildiğim itibarlı meslekler; öğretmenlik, doktorluk, mühendislik gibi genel kabul görmüş mesleklerdir. Ama günümüzde itibar paraya dayandığı için en itibarlılar, en çok para kazananlar olarak algılanıyor maalesef.

Benim gözümde bir şarkıcının, mankenin veya tiyatrocunun asla bir öğretmen veya doktor kadar itibarı olamaz. Kaldı ki, ben bunların sanat olduğunu bile kabul etmiyorum. Ağızlarına bir sanat lafı dolamışlar, yaptıkları her saçmalığı sanat olarak nitelendirip adeta kendilerince bir kutsallık atfediyorlar. Minareyi çalan kılıfını hazırlıyor yani.

Oyun oynamak, şarkı, türkü söylemek, insanları güldürmek, bale, tiyatro, sinema, mankenlik vesaire bunların hiçbiri sanat manat değildir. Hakiki sanat; bir marangozun kestiğinde, bir terzinin diktiğinde, bir mimarın, bir mühendisin projesinde, bir kadının oyasında, dantelindedir.. Sanat; insanlığa ve dünyaya faydası olan, değer katan, güzellikler ihtiva eden işlerde olur..

Hakiki sanatkarlara (zanaatkarlara) saygıyla!..

Serdar Kocaoğlu
Mühendis, MCSE:S
18.05.2009

İlgili yazılar:
Sahtekarlığa Var Mısın Yok Musun!

16 yorum var.. (Yorum Oku - Yorum Ekle):

öykü 18 05 2009 10:36  

Gunumuzde ulkemız dahıl tum dunyada
yukselen degerlerın
eskı onemsedıgımız herseyı alasagı ettıgı bı donem yasanıyor..
Sanat dendıgınde eskıden
yaratıcılık akla gelırdı muzık alanında..
beste gufte ,
heykel ,
resım alanında ve baska alanlarda bıseyelr olusturmanın ve bu olustrulan seyın degerı ıle olculurdu sanat
tarıhın tozlu sayfaları arasına karıstı bu
ve oyle bı boyuta geldı kı dunya

yuzu guzel vucudu guzel olan toplum onunde gorsel alanda ısım yapan herkesın adı sanatclıkla anılmaya baslandı..
sanat dendı olmadık seylerın adına..
sanatcılar bırer bırer küstuler haklılardı..
olay bysa onların ısı yoktu bu arenada..
soylencek cok sey var yazsak sanırım sayfalar yetmez..
ama ne yazık kı
su an ozendırılen genclerın cekıldıgı yer sanat adına bısey degıl..
gunluk tuketılen cabucak kaybolan
populer kultur
ve ıcınde olan herkesı ogutuyor
bunu alkıslayanları yozlastırarak
ıcınde olanları ıse
ruhlarını yokedıp somurerek yokedıyor..

şirinem 18 05 2009 10:53  

:) Biraz ağır olmuş yazdıkların serdar tabiki herkes sanatçı değil zaten sanatçı olunmuyor doğuluyor biliyorsun ama hakkını yememek gerekir sanatçılığında her meslek kutsaldır.Herşey olunabilinir ama sanatçı olmak farklı bir şeydir.Her insan bişeyleri yapmayı becerebilir ama şarkı söylemek oyunculuk yapmak herkese göre değil tabiki bunun içine her sanatçıyım diyenleri koymuyoruz ama yeri doldurulamıyacak okadar çok ressamlar.ses sanatçıları ,tiyatrocular var ki bunlarıda unutmamak lazım değil mi arkadaşım bence her meslek kutsaldır ve yapılması gerekir.

Kumsal 18 05 2009 11:30  

Sana kısmen katılmıyorum
çok sert girmişsin olaya
hatta sanatı yok saymışsın
olmasında istiyorsun
Atatürk 'ün bir sözünü hatırlatırım
Sanatsız kalmış bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir.

Orijinal Delikanlı 18 05 2009 12:28  

Yazının altına yorum yapmıyorum. İmzamı atıyorum :)

aktifmutfak 20 05 2009 10:16  

sevgili serdar..evet sert girmişsin konuya ama bazı şeylerde haklı olabilirsin.belki ifade farklılığı olabilir.sanatı istemiyor yada onaylamıyor olduğunu sanmıyorum.Sevgili Kumsal güzel söylemiş.Atatürk'ün sözünü hatırlatmış.Gerçekten doğru.Her meslekte sanatkarlık vardır.Marangozlukta bile..Adına sanatçı diyenlerden bahsetmiyorum.sanırım senin de ifade etmeye çalıştığın bu kesim.Ama unutma..Zeki Müren de bir sanatkardı..Şarkıcıydı..Ama sanatçıydı..sevgiler..

ERLİK 20 05 2009 10:46  

Evet doğru söylemişsin. Benden de yazının altına bir imza. Bu aralar millet hep acaip şeylerin altına imzasını atıyor doğrular kalmadığından mıdır bilmem (Bknz. Sözde soykırım). Ama Serdar A
arkadaşımız gerçekten doğru söylemiş.
Ben oldum olası hazetmem Y.E dan. Nedenini düşünmeye bile gerek yok. Bugüne kadar hiç birşey üretmemiş yaptıkları çoğu şey belirli bir kesimi tetikleme maksatlı olmuş Hatta S..h Saitin torununu alıp kendince kanını kutsamaya çalışmış bir kişiden ne beklenir!

Sanat hiç bu kadar aşşagılanmamıştı. Post Modern kültürün bize verdikleri ve aldıkları ; bizlerin içindeki koyun sendromu ...

Nerde Mehmet Akifler , Necip Fazıllar, Halide Edipler , Dadaloğulları , Köroğulları , Aşık Veyseller...

Her meslek Kutsaldır ama alın teri , Zevkle ,sevgiyle , korkuyla , nezaketle ...... yapılırsa.

Atatürk ü yoksaymak deil arkadaşımızın demek istediği.

Örnek 1:
"Ülkesini, yüksek istiklalini korumasını bilen Türk milleti, dilini de yabancı diller boyunduruğundan kurtarmalıdır.
Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır.
Türk dili, dillerin en zenginlerindendir."

Örnek 2:
"Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez."

Örnek 3:
"Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir.
Yüksek bir insan topluluğu olan Türk Milleti'nin.tarihi bir özelliği de, güzel sanatları sevmek ve onda yükselmektir.Hepiniz milletvekili olabilirsiniz, bakan olabilirsiniz... Hatta cumhurbaşkanı olabilirsiniz. Fakat sanatkar olamazsınız.
Sanatkar, toplumda uzun çaba ve çalışmalardan sonra alnında ışığı ilk duyan insandır.Bir millet sanattan ve sanatkardan mahrumsa, tam bir hayata sahip olamaz.
Bir milletin sanat yeteneği güzel sanatlara verdiği değerle ölçülür."

Örnek 4:
"Hiçbir millet aynen diğer bir milletin taklitçisi olmamalıdır. Çünkü bir millet, ne taklit ettiği milletin aynı olabilir, ne de kendi milliyetçiliği içinde kalabilir."

Dahada çoğaltılabilir BÜYÜK TÜRK ATATÜRK' ün söylediklerini ekleyerek.

Serdar bey bence şu söze atıfla "....Yüksek bir insan topluluğu olan Türk Milleti'nin.tarihi bir özelliği de, güzel sanatları sevmek ve onda yükselmektir..." fikirlerini dile getirmiş ve doğruda söylemiştir. Güzel sanatı severiz ama bu kadar içine edilmişi haketmiyoruz.

"...Bandıra bandıra ye beni doyamazsın tadıma..."

"...vşar bugün ben boşanıyorum kocam beni aldatmış dedi..."

"...sanat için soyunurum..."

"...ünlü manken *singıl (adı üstünde GIL) çıkardı. Çektiği kılip yürek hoplattı..."

"...müziğimizin duayeni bu gün enfes bir konser verdi konserde rakı bardağıyla sevenlerini selamladı..."

Neyse sözü uzatmayım ,benim bildiği SANATÇI topluma örnek olacak işlerde olmalı ve halkı bunlara kanalize etmeli , sevgi ve heyecan doldurmalı içine.

Yeni nesil sanatçılar (özür diliyorum sizlerden) sadece seks, şaşa , haram binimum kötü şeyleri tedikliyor. Herkez zevk ve sefa ister ama isyankarlığa ulaşacaksa hiç olmasın daha iyi.

Bizler kadınımızı baş tacı ettik her zaman mahrem gördük gözden bile. Lakin şuan yapılmak istenen şey haram diye bir şey yok herşey mübah...

Erkeklerimizse sapkınlığa , vatan hainliğine kadar uzanacak yolda yürütülüyor...

Yiğidi öldür hakkını yeme demiş atalarımız. Gerçekten bu Vatan için çalışan çok kaliteli insanlarda var. Allah razı olsun insanlardan.

ERLİK MB.
"Mazeretim var asabiyim ben"

iamilkay 23 05 2009 09:09  

Yapma ALLAH aşkına, yazının mantığını anlamak zor değil ama buna tiyatro gibi kutsal (bana göre) bir mesleği katman kadar saçmalık olamaz. Popçusunucu anlarım, mankenden mankene fark var ama hadi onuda anlarım ama tiyatro dedinmi duracaksın arkadaş! Bugün bkm de bu oyunu ve her hafta tv'de bu showu yapan ekip bugün para kazanıyor olabilir, ama bir bkm takipçisi olarak ki bütün tiyatro severler bilir, bundan 5 sene öncesine dayanan bu çocukların tiyatro tecrübeleri, oynadıkları sayısız ücretsiz oyun, çocuk tiyatrosuna gösterdikleri ilgi, her şehir ve şehir tiyatrosuna (Sakarya Kültür Merkezi) burda çok oynamışlardı, cüzzi rakamlarda biley fiyatları ile oyun sergilemeleri, fiyatıda söleyeyim o zamanlar 4.5 tl idi, şimdi 7.5 tl. Salonların buyuklugu 300-350 kişi ve bu çocukların geldıgı ekip 21 kişi. Hesap ortada.

Kalkıpta emek vererek, oyun yazarak, oynayarak, alınteri dökerek kazanılan bu paranın ve bu mesleğin aşağılanmasını anlamadım. Hata ettimişsiniz!

Adsız 25 05 2009 03:19  

bence olaya çok nesnel bakmışsın popüler olana taş atmak kolaydır belki de gerekli bencede sorgulamak lazım ama sen resmen alaşağı etmişsin fazla populist bir yazı olmuş

sevtap

Serdar Kocaoğlu 27 05 2009 13:42  

Tam aksine popüler olana taş atmak daha zordur çünkü tepki doğurur. Bu yüzden bu yazı asla popülist olamaz. Popülist bir yazı yazmak isteseydim, benim de herkes gibi bu programın ne kadar güzel, ne kadar başarılı olduğunu falan yazmam gerekirdi çünkü çok izlenen ve beğenilen bir program..

Serdar Kocaoğlu 08 06 2009 01:57  

iamilkay, tiyatronun kutsal olduğunu da nereden çıkardın? mesele alın teri dökmekse belki daha fazla terleyen şarkıcı veya mankenler de vardır. benim anlatmak istediğimi sanırım anlayamamışsın..

Adsız 19 06 2009 14:45  

populist derken kastettiğim program hakkında yaptığın eleştiri değilde daha çok hakiki sanat; bir marangozun kestiğinde diye başlayan cümleydi.
hani yazarken herkesin onaylayacağını düşündüğün cümleler vardır ya..
sevtap

Adsız 15 08 2009 22:43  

"Tiyatro sanat degildir.. " Ne saçmalık ya.. Bunu da bilmiyosanız tartışmaya bile gerek yok.. Sanat nedir önce bunu ögren ..

Serdar Kocaoğlu 15 08 2009 23:07  

Yazımda sanata bakış açımı ve sanattan ne anladığımı az çok ifade etmeye çalışmıştım.

Böyle önyargılı ve agresif bir yorum yazacağınıza, sanatın ne olduğunu ve tiyatronun neden bir sanat dalı olduğunu anlatsaydınız daha makbul olurdu, tabi eğer biliyorsanız.

Ayrıca benim kimseyle tartışmak gibi bir kastım olmaz çünkü burası benim çöplüğüm..

Zeugma 16 08 2009 11:38  

Söylemek istediğini ben çok iyi anladım.

Daha fazla itibar görmesi gerekenler ve sanatın ne hallere düştüğü konusunda hemfikirim.
Sanat ve sanatçı derken de benim aklıma İdil Biret, Fazıl Say vb. bir sürü isim geliyor. Konservatuarın ilgili bölümlerini dereceyle bitirip bir kenarda sessiz sedasız bekleyen isimsiz yetenekler dururken Beren Saat benzeri bir sürü ismin sanatçı diye peşinde gezilmesi, prim yapmaları hiç hoşuma gitmiyor.
Dolayısıyla yazının son paragrafındaki ''hakiki sanat'' tarifine tüm kalbimle katılıyorum.
Teşekkürlerimle..

Adsız 26 12 2009 20:06  

a dan z ye haklısn

Adsız 28 12 2009 01:58  

Programın 8 Şubat 2009 günü yayınlanan bölümü nedeniyle Kanal D'ye RTÜK tarafından uyarı verildi..

Yorum Gönder

-> "Anonim" seçeneğiyle isim vermeden yorum yazılabilir.
-> "Adı/URL" seçeneğiyle sadece isim verilerek de yorum eklenebilir.
-> Yorum yazarken anlaşılır olmaya ve Türkçe yazım kurallarına uymaya çalışınız!

YUKARI